torsdag 8 november 2012

Aurcana november presentationen highlights

Den nya presentationen av Aurcana för november innehåller bekräftelser, förtydliganden och positiva nya detaljer.

Förtydligande av vad Lenic tidigare sagt om att BlackRock köpt på sig en del Aurcana



Beträffande La Negra så frmagår tydligt den fortsatta potentialen som understryks av handlingar på SEDAR.com som visar att Aurcana ca 24 dubblat sitt landområde intill La Negra i Mexico, givetvis på grund av att det finns potential att öka reserverna/starta ny gruva på sikt.




I Shafter så visar denna slide på möjligheten att det finns mineralisering som inte fastställts/lokaliserats riktigt intill Shafter.


Avslutningsvis en jämförelse med peers, av Aurcanas marknadsvärde.




 Slutsats: Jag behåller och tänker ligga lång i aurcana, ska formellt avsluta mina studier tidigast juni 2016. Vad kommer 100 000 - 150 000 i Aurcana nu på ca 1,10 Cad att vara värt om 4 år? Jag vill se Aurcana komma upp ordningsmässigt i först nuvarande kapacitet på 6 Moz, sen målet 10 Moz och som jag ser det efterföljande 12-13 Moz med ökad TPD och högre grades, kanske behåller jag minst till 2016 om inte längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar