torsdag 6 december 2012

Aurcana och den höga belåningen

Jag avråder andra från samma höga belåning jag själv har. Dagens affärer exemplifierar att varningen är befogad.

På grund av nedgången i AUN f.n. Tvingandes jag igår halvera mitt innehav i SIAF, ett fint lågt värderat framtidsbolag jag verkligen tror på och en längre Tid ÖNSKAT men INTE KUNNAT öka i. Men jag gjorde en chansning och köpte ett tiden ill AUN dig för att hoppas kunna följa med upp igen och förhoppningsvis om jag ar tur med en högre kurs på Aurcana om några veckor kunna återköpa i SIAF.

Hur då?

Vi väntar på PR från Aurcana om att Shafter-gruvan ska vara i kommersiell produktion. Denna nyhet som ska komma nu i Q4 2012 borde höja Aurcana uppåt 1.1-1.3 i ett första skede, gissningsvis, utifrån nuvarande kurs på 0.98 CAD.

Då hoppa jag kunna återköpa SIAF, kanske även öka jämfört med innehavet före halveringen igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar