onsdag 9 oktober 2013

Cassandra - ingen rök utan eld

Cassandra har återigen gått upp lite igår och är just nu uppe några procent idag.

Aktiekursen verkar hålla sig uppe ganska så bra, pendla lite men andå hålla sig långsamt stigande, avvaktande nyheter om avtal i Irak.

Jag beslöt mig för att sälja av mina Lundin Petroleum och ta bort portföljens belåning för att istället sätta pengarna obelånat i Cassandra oil. Det blev lite dyrköpt till ca 72 kr idag jämfört med gårdagens botten på 58 kr.

Men jag tror avtal kommer närsomhelst i Irak angående de 180 enheterna. Jag tror Irak är lika angelägna som Cassandra att få igång anläggningarna och rensa upp bland oljeresterna i Irak. Fungerar tekniken, vilket den verkar göra så är det verkligen en klockren aktie - nämligen att tjäna en slant på en insats för miljön!

Jordanfonden skriver med hänvisning till sin Pubafton följande beträffande bl.a. Cassandra och Sino Agro Food

"JF "tror" i det suprkorta = CASSANDRA
JF "tror" i kvartalsperspektivet = NEXAM
JF tror inom 4-månadersperspektivet: SIAF, Clavister"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar