torsdag 31 oktober 2013

Cassandra oil och Cision

Jag har för tillfället gått ur Cassandra Oil med en rejäl förlust. Jag tror fortfarande på Cassandra men hade inte nerver att sitta fulltankad i Cassandra och se den falla.

Jag köpte en liten post i Cision som ligger på årslägsta och har en direktavkastning runt 6%. Tror Cision säkert kan dubblas inom en tid av högst 2 år.


Angående Cassandra oil så planerar jag nu att försöka ta en post igen så småningom men avvaktar tills vidare. Jag tror det kan bli fortsatt kursfall, då marknaden inte reagerat så positivt på nyheterna om avtalet med Irak som jag trodde och hoppades på. Samtidigt skulle nya nyheter om avtal i Venezuela eller spanien kunna komma och då driva upp kursen. Men eftersom jag tror på fortsatt kursfall i det korta så har jag gått ur och avvaktar och bevakar Cassandra för att ev. återköpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar