onsdag 16 oktober 2013

Cassandra oil

Pressmeddelandet som kom häromdagen avsåg ju en första etapp om 5 enheter, jämfört med investeringslicensen som var på 180 enheter. Jag tror marknaden hade hoppats på fler än 5 enheter nu i detta initiala första skede.

Sen kan det kanske också vara oro för finansiering. Men jag tänker att Anders Ohlson gav en kredit på 10 mkr och sen har vi de 30 MEuro så det borde nog lösa sig.

Jag är ju själv en av dem som gick in i Cassandra på 60-70+ kr i två steg i väntan på avtalet, så det är lite surt just nu med kursfallet. Hade man som aktieägare gått in på 8-15 kr och tror på bolaget så hade det spelat mindre roll men med ett gav runt 70 är det surt just nu.

Jag tror på bolaget långsiktigt men är lite osäker på hur jag ska göra nu i det korta. Avvakta eller minska.

2 kommentarer:

  1. Bolaget är stabilt, tror mycket på det men det kan ta lite tid.
    Mindre nedgångar och uppgångar kommer ske tills man börjar producera då kommer aktien stabiliseras och runt 100-120kr kan man relativt enkelt nå inom kort framtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minskade i förra veckan på 62,50 för att sen se Cassandra stänga på 66 och dagen därpå upp i 71 kr. Nu är Cassandra på minus igen denna vecka för andra dagen.

      Jag och fler med mig hade nog hoppats se Nisses 100:- i oktober, kurs på Cassandra i samband med avtalet med Irak, men än är vi i oktober men marknaden tecknade inte in så mycket i avtalet tydligen, förmodligen då det bara var en första etapp på 5 maskiner. Jag tror marknaden velat se "mer levereras" i avtalet.

      Radera