fredag 1 november 2013

Den Danske Bank jämfört Swedbank med fler

Läste just en artikel om att Danske Bank tappar 600 kunder per dag. DDB är lägre värderad än de Svenska bankerna som tydligtvis är högst värderade i Europa Just för att de går bäst. Swedbank överträffade marknadens prognoser och går bäst av de bästa kan man säga då alla Svenska banker ligger i ledningen över att gå bäst just nu i Europa.

Jag har bevakat Den Danske Bank med tanke på att gå in men denna artikel får mig att avvakta. Jag kollade även på Swedbank före deras Q3 rapport men köpte inte vilket jag nu ångrar.

Swedbank går kanske upp i 200, jag vet inte. Men jag avvaktar tills vidare. Jag har nyligen bränt mig lite på Cassandra Oil som jag fortsätter bevaka. Men allmänt avvaktar jag med att köpa bank-aktier eller några aktie alls för tillfället.

Jag har hört flera röster på forum och i artiklar av både profesionella aktörer och amatörer tala om att börsen framstår som dyr och överköpt just nu. Redeye gav rådet behöll för de menade att uppgången kan fortsätta men de menade att värderingen börjar bli hög på börsen nu. "Börspodden" påtalade att värderingarna kommit upp och jag läste nån artikel, kommer inte ihåg om det var på Di.se om att värderingarna gått upp i förväg mot vinsterna som inte alls hängt med nu efter rapportperioden för Q3 2013 vilket ökar risken på börsen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar