måndag 23 december 2013

Inköp Tethys oil

Jag agerade på den fina nyheten idag om en brunn i block 4 i Ohman som flödade 3000 fat/dag vid första testet nu, där Tethys har 30% andel.

Pressreleasen - Rekordflöden från ny utvärderingsborrning på Block 4 onshore Oman - flödar över 3 000 fat om dagen


Tethys produktion ligger ju runt 5000 fat per dag i Ohman, så jag tänkte att detta verkar kunna nästan addera 20% till befintlig produktion, så trots en uppgång på nästan 8,5% i kursen så köpte jag en post på nästan dagshögsta 66,25 kr per aktie.

Kanske är det min vanliga otur att jag gick in för tidigt till ett onödigt högt pris om Tethys faller tillbaka lite mer nu under resten av dagen. Vi får se.

Men jag tänkte att Tethys är ganska lågt värderad, jag har bevakat Tethys en tid nu, så det var otur att jag inte köpte på mig Tethys tidigare, som i fredags eller imorse innan nyheten kom. Men men, sånt är livet.

Jordanfonden kommenterar såhär:

"Tethys Oil meddelar nu i release att man har rekordflöden i nya utvecklingsborrningen i block 4 i Oman. 3000 fat/dag med 30% till Tethys. Reservoaren visar härmed ny utbredning nordost som i sin tur pockar på nya gränsdragningsborrningar. Samtidigt prospekteringsborrar man en närbelägen struktur - som nu får andra förtecken. I och med detta flyttar Tethys fram positionerna ett bra stycke."

Tethys oil är ju relativt bra värderad med ett P/E tal på ca 7 där man jobbar och utvecklar befintliga fält med känd olja. Det får nog anses vara ett bra låg-risk oljebolag med tillväxtmöjligheter att investera i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar