fredag 27 december 2013

Kort TA på OMXS30 & Swedbank

Börsen har gått starkt och index verkar vara överköpt. Men det ser ut som att börserna både i Sverige och USA kommer att avsluta året 2013 i topp.

Swedbank ligger just nu på ca 182,60. Jag tittade på aktien i förra veckan och då tror jag aktien låg runt 160+ kr.

Jag vill plocka in en bank i portföljen och funderar på Nordea, Swedbank, Deutsche bank, Citigroup och Banco Santander men upplever att de alla är mer eller mindre dyra just nu. Citigroup är när årshögsta, Swedbank var på årshögsta på 182,80 tidigare idag.

Så jag avvaktar. Jag har tidigare gjort tabben att vara fullinvesterad och till och med belånad och sen inte kunna köpa på rekyl utan istället tvingas sälja på rekyl. En dyrköpt erfarenhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar