söndag 13 april 2014

Portföljuppdateringar & Ny blogg

Jag har under sista tiden sålt Tethys oil, den lilla post jag hade, på 76 kr. Jag har även valt att minska i Endeavour mining genom att sälja 2/3 av mitt innehav där. Dessa transaktioner gjordes i första hand för att frigöra pengar för att kunna teckna i D.Carnegie

Men det sista jag gjode i veckan som varit var att köpa en liten post i Avanza Zero. Får se om det var för tidigt eller inte nu på måndag.

Det var en besvikelse att jag inte fick mina 400 aktier i D.Carnegie som jag ansökte om. Jag har nu D.Carnegie och Citigroup under bevakning och planerar att ev. köpa D.Carnegie nu till veckan som kommer och/eller öka i Citigroup.

Läs mer om mina planer för D.Carnegie och Citigroup i min nya blogg http://aktieinvesteraren.blogspot.se/ där jag har som mål med den nya bloggen att på sikt bli mer öppen och personlig i mina blogginlägg. Jag kommer fortsätta blogga här men min tanke just nu är att denna blogg mest ska bevaka marknaden som helhet, och även hålla ett öga på guld- och silver bolag och ett extra öga på Sino Agro Food medan jag i den nya bloggen har mer tänkt redovisa aktietransaktioner och planer jag har i min aktiehandel. Och allt fokus på guld och silver-producenter och Sino Agro Food kommer speciellt att tas upp i denna blogg och inte så mycket i den andra bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar