torsdag 17 juli 2014

Minskat i Protector Forsikring



Jag har i andra bloggen redogjort mycket noggrant för att jag minskat i Protector Forsikring, anledningen till det och hur stor vinsthemtagningen blev med mera. Läs mer om det här.

Kortfattat så har jag köpt Protector i omgångar för ca 90 000 kr. De var i måndags värda ca 125 700 kr. En uppgång på över 40% på några månader. Eftersom jag också hade en belåning på ca 50% så valde jag att minska. Så jag sålde Protector för ca 50 000 och tog hem en vinst över 14000 kr.

En tanke jag hade i bakhuvudet när jag sålde Protector var att jag nog för en del av Protector-pengarna ska öka i Vardia Insurance Group som inte stigit lika mycket alls som Protector. Hitills var det rätt att satsa stort på Protector och vänta med att gå in i Vardia.

Nu tittar jag på Vardia och hoppas på en rekyl som passar att öka på. Tyvärr har Vardia stigit lite varje dag sen jag sålde Protector. Skulle helst ökat i Vardia samma dag som jag minskade i Protector.

Får se nu om och när jag kanske ökar i Vardia framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar