fredag 9 januari 2015

Utbombat bolag med hög risk och hög potential

Jag var inne på Dagens Industris chattsida Börssnack tidigare idag. Det mesta som skrivs där håller dålig kvalité och nivån i chatten kan vara väldigt låg. Men ibland så kan det finnas intressanta uppslag som nämns där. Jag har sett rubriker om Interfox Resources ett flertal gånger och bara uppfattat det som nåt skräpbolag. Men efter att ha sett att Analys Group gjort en analys på Interfox och sen skrev i en tråd på BS att potentialen är 278% så bestämde jag mig för att läsa deras analys av Interfox, se analysen här.

Allting talar nu emot bolaget och aktien är därför utbombad.

Problemen bolaget lider av nu är

  • Att det är ett oljebolag, förvisso prospektering och inte i produktion.
  • Bolaget är verksamt i det geopolitiskt osäkra Ryssland
  • Interfox behöver fixa finansiering och osäkerhet råder och risk för stor utspädning

Vad som då talar för bolaget är
  • Låg värdering av oljereserverna
  • Ny VD
  • Vill sälja sin tillgång i Sibirien i år, vilket utgör kurstrigger

Detta inlägg blir nu inte nån djupare genomgång, utan mer av en notis om en aktie jag ska börja bevaka. Jag ska framöver uppdatera bevakningslistan och lägga in Interfox Resources.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar