torsdag 12 februari 2015

Update: Endeavour mining

Jag sålde mina sista Endeavour mining på 0,97 cad för ett tag sedan, förra året. Jag noterade att Endeavour var nere som lägst runt ca 0,4 cad men har sen dess vämt upp till ca 0,6 cad.

Det perfekta köpet verkar ha varit runt 0,4 cad men jag tror ändå att dagens price är bra. Jag tror dock inte att det är någon brådska att börja köpa på sig Endeavour eller andra aktier i guld- eller silverproducenter. Men jag fortsätter bevaka aktien.

Men vad jag kan säga just nu är att det ser bra ut i bolaget. Den intresserade kan lägga märke till detaljer i februaripresentationen. Kortfattat så är produktionen bra på ca 460 000 oz guld för 2014 med sänkt produktionskostnad och positivt kassaflöde som används för att amortera ner på lån. Insiderköp på det är tillräckligt för mig....





Flera och stora insiderköp senaste tiden. Speciellt av VD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar